netts

Bangolf (minigolf)

Kategori: Bangolf

Jag själv säger bangolf och det är vad det heter. Jag tävlar i sporten (ja det är en sport och ja det går att tävla idet) Det är en kul och intressant sport som funkar för de allra flesta.
 
Jag vet att många känner till denna sport när man säger minigolf men blir förvirrad när man säger bangolf. Men de allra flesta föreningar som finns runt om i landet har just ordet bangolf med i sitt namn. Som t.ex. den förening som jag är med i heter Norrtälje bangolfklubb,
 
Jag har redan spelat säsongens första utomhustävling och det var i Enköping för ca två veckor sedan. Jag har tidigare i min blogg skrivit om den helgen.
 
När man tävlar så dels träffar man många andra trevliga bangolfare. Det blir en liten spänning i att spela. Men det är även roligt att spela annars också när det inte är tävling.

Det kan vara kul att gå upp en kväll till anläggningen med vänner eller familj eller några andra och spela och ha en trevlig kväll. Finns ofta fika man kan köpa vid kiosken och glass.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: