netts

Klimatmanifestation fredagen 27 september 2019 I Norrtälje

Kategori: Evenemang

I fredags var det en klimatmanifestation på flera ställen i Sverige däribland var även Norrtälje med där jag bor. Det varade mellan 12:00 och 14:00 men kunde tyvärr inte vara med på hela.
Men jag kunde var med en stund, jag kunde gå själva tåget och lyssna på lit tal och sådant. Det var en helt okej dag, med vad de hade att säga, jag läste lite efteråt kommentarer på FB, några tyckte att de bara upprepade sånt som redan sagts och kom inte med något nytt och eget men det kan jag inte yttra mig om för jag var inte där på eftermiddagen och hörde talen. Sen var det andra som var riktigt nöjda och bra att det genomfördes.
 
Jag tycker att det var bra att det genomfördes och att det gick ett tåg genom Norrtälje. Det är bra att visa vad man tycker om klimat och att det verkligen är dags att göra något åt klimatet.
Enligt det jag läste på norrtelje tidnings hemsida så kom det närmare 500 personer till fredagens evenemang. Folk kom och gick hela tiden så men det vart verkligen lyckat i fredags.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: