netts

NATIONALDAGEN 6 juni 2019 Torsdag

Kategori: Evenemang

Förmiddagen var lugn, men åkte ut till vikingabyn vid Storholmen runt halv ett, gick runt och kollade in de olika saker de hade och företag och andra organisationer som var där och visade upp sig. På scenen var det musikframträdande. När vi kom dit var det LELE LELE Orchestra på scenen och de spelade bulgarisk folkmusik med Balkan-Romsk repertoar, det var medryckande och bra. De var verkligen duktiga.

Sen spelade den nybildade gruppen Dagslända som tonsatt och lyfter fram Stig Dagermans texter som åter har blivit aktuella, de var duktiga men inget som jag fastnade för.
Sen kom det jag hade väntat på och även min pojkvän hade vänta på. Det var ANN WESTIN. Hon var så otroligt bra och så rolig. Man låg nästan dubbelvikt på gräsmattan framför scenen. Helt fantastisk. Ni känner igen henne från blocket reklamen där de säljer hennes bil.
Jag rekommenderar att om man får chansen att se och höra henne så gör det. Jag tycker i alla fall att hon var toppen. 😊

Kommentarer


Kommentera inlägget här: