netts

Månegarm open air 24 augusti 2019

Kategori: Evenemang

I lördags var det festival på Pythagoras i Norrtälje. Det var en bra kväll med många bra band, Den vart verkligen lyckad. Jag var riktigt nöjd. Det var min pojkvän också.
 
Mercury X öppnade festivalen vid 15:00 och de spelade ca 30 minuter, jag hade inte hört dem förut och jag tycker att det lät riktigt bra, jag tyckte om musiken. 
Vid 16:00 var det dags för Wormwood som var mitt favoritband för kvällen, deras spelning var riktigt bra. Bara lite tråkigt att det skulle strula med ljudet till och från men det var inte deras fel det ljudtekninkern som inte hade riktig ordning, Wormwood var inte ensamma som råkade ut för det. Men som sagt det var toppen. Jag var helt lyrisk efter deras spelning.
Vid 17:15 var det Grimners tur och det var också en bra spelning och jag hade ej hört dem förut,
Sen vid 18:30 var det dags för Ereb altor som jag inte heller hört förut och jag tycker att de var bra med- Vid 19;45 var det dags för Fejd som var bra och jag ej hört förut. Vid 21;15 spelade Thyrfing och de gjorde en bra spelning och även dessa var nya för mig. 
Till sist så spelade Månegarm själva och de hade jag hört någon låt med. De var bra och gjorde ett bra framträdande men min pojkvän och jag var lite slut så orkade ej vara kvar ovh lyssna färdigt men det var en lyckad kväll. Det var viking metal, black metal bland annat-
 
Bra arrangerat jag ser fram emot att den körs igen, ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: