netts

Tankar och känslor & hur det är

Kategori: Övriga

Jag undrar bara varför det ska vara så svårt med att komma igång med att skriva om något. Jag förstår inte varför det ska vara så, det skulle vara skönt få skriva om vad som helst. Jag tror det skulle hjälpa mig mycket. Men jag vet inte var jag ska börja. Hur jag ska böra. Det är inte lätt. Jag kanske behöver lära mig. Det kan ju ha med min dyslexi att göra att det låser sig för mig när jag försöker uttrycka mig och skriva. Det känns bara så hopplöst ibland. Jag har så mycket i mig som kanske behöver komma ut. Sen är det ju inte så lätt alla gånger. Jag har så mycket tankar och känslor så det blir för mycket så vissa dagar är jag helt slut psykiskt och det gör ju att jag blir trött fysiskt, jag känner att gå och prata med en terapeut eller psykolog är ingen idé. Det hjälper inte riktigt. Det känns inte riktigt bra. Det känns inte som de förstår fullt ut. Jag har gått hos en för ett antal år sedan, det kanske hjälpte då lite. Men det kändes ändå konstigt. Jag kan inte förklara på vilket sätt det gjorde det men så är det.

Vad annars just nu mår jag ju inte så bra på grund av förkylning och lite allergier, men det släpper väl för eller senare det också. Förkylningen kommer att släppa men det kommer väl att bli värre med allergin här framöver. Men det ordnar sig nog med det också.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: